Jääpalloseura Narukerä ry., Pori

Narukerä jatkaa porilaista jääpalloperinnettä, jonka Lyseon Kiri, Porin IFK, Porin Tarmo, Porin Palloilijat, Porin Kärpät, Porin Pallo-Toverit ja Rosenlewin Urheilijat-38 loivat 1920-luvulta alkaen. 1950-luvulla jääpallo näivettyi Porissa, kunnes Narukerä herätti sen jälleen eloon. Seura perustettiin 1965.

Narukerä pelasi alkuvuosinaan vaihtelevalla menestyksellä suomisarjassa ja kakkosdivisioonassa. Ratkaiseva käänne tapahtui 1980-luvun puolivälissä, jolloin Poriin saatiin iso tekojäärata, kolmas laatuaan Suomessa. Ensimmäisen kerran Narukerä nousi mestaruussarjaan kaudelle 1989-90. Laajan juniorityön kautta seura on saavuttanut tukuttain nuorten SM-mitaleita, kultaa, hopeaa ja pronssia. Miehet ovat voittaneet nykyisessä Bandyliigassa kerran SM-kultaa ja -hopeaa, neljästi pronssia. Narukeräkasvatit Ville Aaltonen, Timo Oksanen, Janne ja Jarno Väkiparta pelasivat 2004 Suomen jääpallomaajoukkueessa, joka voitti historiansa ensimmäisen maailmanmestaruuden.